به دیدارم بیا هر شب،
در این تنهائی تنها و تاریک ِ خدا مانند،
دلم تنگ است.
بیا ای روشن،ای روشن تر از لبخند.
شبم را روز کن در زیر سرپوش سیاهی ها.
دلم تنگ است.
بیا بنگر، چه غمگین و غریبانه،
در این ایوان سرپوشیده،وین تالاب مالامال،
دلی خوش کرده ام با این پرستوها و ماهی ها.
و این نیلوفر آبی و این تالاب مهتابی.
بیا،ای همگناهِ من در این برزخ.
بهشتم نیز و هم دوزخ.
یک شبی مجنون نمازش راشکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست
عشق آن شب مست مستش کرده بود
فارغ از جام الستش کرده بود
سجده ای زد برلب درگاه او
پر زلیلا شد دل پر آه او
گفت یارب از چه خوارم کرده ای
بر صلیب عشق دارم کرده ای
جام لیلا را به دستم داده ای
وندر این بازی شکستم داده ای
نان را از من بگیر ، اگر میخواهی ،
هوا را از من بگیر ، اما
خنده ات را نه .
گل سرخ را از من بگیر
سوسنی را كه میكاری ،
آبی را كه به ناگاه
در شادی تو سرریز میكند ،
موجی ناگهانی از نقره را
كه در تو میزاید .
از پس نبردی سخت باز میگردم
با چشمانی خسته
بی تو هم می شود زندگی کرد
قدم زد،چای خورد،فیلم دید،سفر کرد
فقط
بی تو نمی شود به خواب رفت
من با تو چقدر ساده رفتم بر باد
تو نامِ مرا چه زود بردی از یاد
من حبّهی قندِ کوچکی بودم که ...
از دستِ تو در پیالهی چای افتاد
مبارک باد عید قربان،نماد بزرگترین
جشن رهایی انسان از وسوسه های ابلیس
ای قـوم به حـج رفـتـه کـجـایید کجـایید
معشوق همین جاسـت بـیـایید بیـایید
معشوق تو هـمسایـه دیـوار بـه دیـوار
در بادیه سر گشته شما در چه هوایید
گـر صــورت بی صــورت مـعـشـوق ببینیـد
هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
ده بار از آن خانه بـدان راه بـرفـتـید
یک بار از این خانه بر این بام بر آیید
ای قـوم به حـج رفـتـه کـجـایید کجـایید
معشوق همین جاسـت بـیـایید بیـایید
آن خانه لطیف است نشان هاش بگفتید
از خـواجـه آن خـانـه نـشـانـی بـنـمایـیـد
یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدید
یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید
روز عرفه
روز نیایش و روز بارش چشم های خاکیان بر شما آسمانیان مبارک باد
و التماس دعا در لحظات قشنگ خلوتتان . . .
و ابراهیم، اسماعیلش را قربانی کرد… و حسین، اکبرش و اصغرش و قاسمش و
عباسش و همه چیزش را
زندگیتان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه زمزم
عید قربان و پیشاپیش مبارک .
دلت را قربانی محبت ،عشق ،صمیمیت و مهربانی من کن !!! عید قربان , پر شکوهترین و زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا عید قربان پیشاپیش مبارک !
نام مبارك امام پنجم محمد بود .
لقب آن حضرت باقر يا باقرالعلوم است ,بدين جهت كه : درياى دانش را شكافت و اسرار علوم را آشكارا ساخت .
القاب ديگرى مانند شاكر و صابر و هادى نيز براى آن حضرت ذكر كردهاند كه هريك بازگوينده صفتى از صفات آن امام بزرگوار بوده است .
خود تو مظلومى و قبر تو خراب / دیده دهر ازین غصه پر آب
شیعه را دل ز عزایت شده داغ / که بود قبر تو بى شمع و چراغ
شهادت امام محمد باقر(ع) تسلیت باد . . .
.
تفسیر دشت كربلا در سینه توست دلها گرفتار غم دیرینه توست
با رفتنت دیگر تو آسوده ز دردى داغ یتیمى را به صادق هدیه كردى
تاریكى صحن تو بر غربت گواه است شمعى ندارد قبر تو بى بارگاه است
اى كاش بر قبرت حرم سازیم امامم بر گنبدش پرچم بیافرازیم امامم
آییم پابوس و تو را زوّار گردیم ما بى كسان هم لایق دیدار گردیم
جواد حیدری
باز بیا نقره بکوب طلا بریز پولک بپاش
طره نور و غزل به گل نشسته خنده هاش
پدر خاک به آسمون سپرده دلشو
صدای بال فرشته ها میاد یواش یواش
قنوت بسته آسمون به قامت ستاره
رو بوم کعبه ربنا نفس نفس می باره
اگه که سبزه فدک اگه می چرخه فلک
اگه خدا نسیمشو سپرده به قاصدک
بهونه ی تمومشون مهر علی و زهرا ست
ترانه ها ترانه ها اول عشق همین جاست
عاقد: خدا
شاهد: رسول خدا (ص)
دفتر: لوح محفوظ
مکان: عرش
عروس: کوثر
داماد: حیدر
سالروز ازدواج آسمانیشان مبارک
.
.
.
آمد رود به خانه آن همسری که او / در بین همسران جهان، شهریار بود
خالق سپرد این زر کاملعیار را / دست کسی که زرگر کاملعیار بود
.
.
.
لباس یاس بر تن کرد زهرا / کنار دست او بنشست مولا
محمد خطبه خواند زهرا بلی گفت / غلط گفتم بلی نه یا علی گفت . . .
.
.
.
دیدم که در عرش شور و شوق برپاست
برپاگر این بزم شرف ذات خداست
گفتم به خرد چه اتفاق افتاده
گفتا که عروسی علی و زهراست
سالروز ازدواج حضرت علی ع و زهرا س مبارک باد
.
.
.
اگر خلق عالم علی را می شناختند ، دوستش میداشتند و اگر خلق عالم علی را دوست
میداشتند ، جهنم آفریده نمیشد . . .
جنگ روانی به معنای استفاده طراحی و برنامه ریزی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است در زما ن جنگ یا صلح به منظور تاثیر گذاری بر رفتار و كردار دشمن، گروه بی طرف یا گروههای خودی به منظور پشتیبانی واز اهداف و مقاصد است سابقه جنگ روانی به 500 سال قبل از میلاد بر می گردد كه "سن تزو"كتابی به نام "هنر جنگ "نوشت و به اصل غافلگیری و استفاده از ابزاری مثل علامت ها ،طبل ها ،درفش وپرچم و … اشاره كرد. در سال 1920 برای اولین بار فردی بنام "فولر" بریتانیایی اصطلاح جنگ روانی را به كار برد و هدف از آن را – مغشوش كردن هوش انسانی –ذایل و نابود كردن هوش انسانی – نابود كردن حیات معنوی و اخلاقی اعلام كرد هر چند كه در آن زمان كسی به این نظریه توجهی نكرد اما 27 سال بعد در سال 1947 آمریكایی ها اولین گام عملی در راستای این نظریه را انجام دادند و آن تاسیس مدرسه جنگ روانی بود و در 1984 در سازمان امنیت ملی سندی معروف به سند 130 به تصویب رسید كه محورها ،خط مشی،اهداف و ابزار استفاده از جنگ روانی را برای پیشبرد مقاصد و منافع آمریكا را در سطح بین الملل ترسیم می كرد 1-تجدید نظر در ساختار های سیاسی ،ارتباطی ،اطلاعاتی 2-باز سازی و اصلاح شبكه های رادیویی و تلویزیونی برای دسترسی به مخاطبین جهانی 3-تحقیقات عمیق بر افكار عمومی 4-تولید و توزیع نشریات در حمایت از اصول آمریكایی 5-برقراری ارتباط با نخبگان و… ابزار نیل به اهداف سند 130 : 1-تاسیس پروژه دمكراسی در دنیا در اواسط 1980 2-تاسیس سازمان اعطای دمكراسی 3-توسل به كودتای آنی وزور 4-كودتای مدنی یا اصلاح طلبی حتی قبل از اینكه عراق به تجهیزاتی مسلح شود جنگ روانی در مورد احتمال دستیابی و استفاده از این تجهیزات برای تضعیف ایران به را ه میافتاد كه هواپیماهای سوپر اتاندارد از آن جمله بود (هواپیماهای سوپر اتاندارد كه برای استفاده در عملیات هوا به دریا ساخته وبه عنوان بهترین جنگنده نیروی درییایی فرانسه شناخته شده با سرعتی معادل 1200 كیلومتر در ساعت قادر به طی یك مسافت 7200كیلومتری است مجهز به یك رادار كه قابلیت ردیابی كشتی ها تا فاصله 130كیلومتری استجنگ روانی :
سابقه جنگ روانی:
محور های سند 130 :
از اعتراضاتی که (از سوی کلیسا) بر مساله تعدد زوجات رسول خدا صلی الله علیه وآله، شده این است که (اصحاب کلیسا) گفته اند: تعدد زوجات جز حرص در شهوترانی و بی طاقتی در برابر طغیان شهوت هیچ انگیزه دیگری ندارد و رسول خدا روی همین جهت تعدد زوجات را برای امتش تجویز کرد و حتی خودش به آن مقداری که برای امت خود تجویز نموده (چهار همسر) اکتفا ننموده و عدد همسرانش را به نه نفر رسانید.
ابتدا لازم است که نظر ایراد و اشکال کننده را به این نکته معطوف بداریم که تعدد زوجات رسول خدا به این سادگی ها که آنان خیال کرده اند نبوده و انگیزه آن جناب از این کار زیاده روی در زن دوستی و شهوترانی نبوده است، بلکه در طول زندگی و حیاتش هر یک از زنان را که اختیار می کرده، به طرز خاصی بوده است.
اولین ازدواج آن حضرت با خدیجه کبرا علیهاالسلام بوده، و حدود بیست سال و اندی از عمر شریفش را (که تقریبا یک ثلث از عمر آن جناب است) تنها با این یک همسر گذراند و به او اکتفا نمود، که سیزده سال از این مدت بعد از نبوت و قبل از هجرتش (از مکه به مدینه) بود. آنگاه در حالی که - هیچ همسری نداشت - از مکه به مدینه هجرت نموده و به نشر دعوت و اعلای کلمه دین پرداخت و آنگاه با زنانی که بعضی از آنها باکره و بعضی بیوه و همچنین بعضی جوان و بعضی دیگر عجوز و سالخورده بودند ازدواج کرد و همه این ازدواج ها در مدت نزدیک به ده سال انجام شد و پس از این چند ازدواج، همه زنان بر آن جناب تحریم شد، مگر همان چند نفری که در حباله (و قید) نکاحش بودند. وم علوم است که چنین عملی با این خصوصیات ممکن نیست با انگیزه عشق به زن توجیه شود، چون نزدیکی و معاشرت با اینگونه زنان آن هم در اواخر عمر و آن هم از کسی که در اوان عمرش ولع و عطشی برای این کار نداشته، نمی تواند انگیزه آن باشد.
درحالی که مقامات ایرانی از به کارگیری تجهیزات جدید ایرانی در زرمایش ولایت 90 خبر میدهند یک نامزد جمهوری خواه این اقدام را ضعف دولت اوباما عنوان میکند.
[طلاب علوم دینى و فضلاى جوان، براى آیندهى حوزه نقش دارند] هركسى نقش خودش را دارد. در یك مجموعه، همهى افراد داراى نقشند. در یك بدن سالم، هر سلولى مشغول كار است.
اگر هر كدام ما در آنجایى كه هستیم، كار خود را خوب انجام بدهیم، به سلامت مجموعه كمك كردهایم؛ اما اگر هر كدام ما كار خود را خوب انجام ندهیم، به قدر شعاع وجودى خود، به سلامت مجموعه ضربه زدهایم؛ «رحم اللَّه امرء عمل عملا صالحا فأتقنه».(1)
كار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت كرد؛ تدین را باید در زندگى خود اصل دانست؛ ممشاى بزرگان را در آداب زندگى، در خلقیات عبادى و عملى باید اسوه و الگو قرارداد. چیزهایى هم هست كه البته به تطور زمان متطور مىشود؛ آنها را هم باید متطور و متحول كرد.
پس افراد حوزه، از بزرگ و كوچك، تا طلبهى تازه به حوزه آمده، در عمل شخصى خود مىتوانند نقشى ایفا كنند كه آن نقش در سلامت حال و آیندهى حوزه اثر خواهد گذاشت.
1 ) رحم اللّه امرءا عمل عملا صالحا فأتقنه
خداوند فردی را كه كار نیكویی انجام دهد و آن [كار] را محكم ومتقن گرداند، مورد رحمت قرار میدهد.
مسائل علی بن جعفر و مستدركاتها، علی بن جعفر (علیه السلام) ص 93 ؛
از یكى از همسران رسول خدا(صلّىاللَّهعلیهواله وسلّم) پرسیدند كه اخلاق رسول خدا را براى ما توصیف كن؛ او در جواب گفت كه «كان خلقه القران»؛(2) اخلاق او قرآن بود.
یعنى هرچه شما در قرآن راجع به روش و عمل و رفتار و خلقیات یك انسان به صورت مستحسن و خوب و پسندیده مىخوانید، او در وجود آن بزرگوار مجسم و متبلور بود.
همین هم شد كه آن حركتى كه او آغاز كرد، آن گویى كه او در فضاى تاریخ پرتاب نمود، هنوز دارد با شدت پیش مىرود. هنوز ما و همهى مسلمین عالم داریم از بركات آن دست معنوى و معجزنشان كه چهارده قرن و اندى پیش آن را حركت داد، پیش مىرویم.
اخلاق ما باید طبق آن چیزى باشد كه مىگوییم و به آن دعوت مىكنیم؛ « كونوا دعاة النّاس بغیر السنتكم»؛(3) یعنى «باعمالكم».
اگر ما به زخارف دنیا بىاعتنا بودیم، اگر ما در آن راههایى كه به آن معتقدیم و داعى و مبلّغ آن هستیم، قدم ثابت گذاشتیم، اگر ما پایبندى خودمان را به اصول دینى و اصول اسلامى و فرمایشات امام بزرگوار و آنچه كه در نظام جمهورى اسلامى مقرر است، عملاً نشان دادیم، حرف ما در محیطى كه پراكنده مىشود، اثر خواهد كرد؛ آن وقت خیلى احتیاج به اصرار و فشار و زور نخواهد بود؛ بلكه نفس جاذبهى عمل، دیگران را به هماهنگى و همگامى و هماوایى وادار خواهد كرد.
2 ) سألت عائشة فقلت أخبرنی عن خلق رسول الله صلى الله علیه وسلم فقالت كان خلقه القرآن »
سعد بن هشام گوید از عایشه پرسیدم؛ مرا از اخلاق رسول خدا (ص) آگاه كن او پاسخ داد: براستی كه اخلاق پیامبر (ص) همان قرآن بود.
مسند احمد، احمد بن حنبل، ج 6، ص 163
الطبقات الكبرى ، ابن سعد، ج 1، ص 273
مجموعة ورام (تنبیه الخواطر)، ورام بن ابی فراس، ج 1، ص 89
شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید : ج 6 ص 340
3 ) كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیْرِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِیَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ
امام صادق(ع) فرمود با غیر از زبان دعوت كنندگان مردم به سوی خوبی باشید تا از شما تلاش و راستی و پرهیزكاری ببینند.
الكافی، ثقة الاسلام كلینی، ج 2، ص 105 ؛
محاسن، برقی، ج 1، ص 18 ؛
مشكاة الانوار ،الطبرسی، ص 46 ؛
بحار الانوار ،مجلسی، ج 82 ص 135 ح 15 ؛
منبع : پایگاه مقام معظم رهبری
تعداد صفحات : 5
مدیر آموزشگاه